Com calcular el preu de venda d'un producte de segona mà (Part 1)
Com calcular el preu de venda d'un producte de segona mà (Part 1)
Tens alguna cosa que ja no fas servir i has decidit vendre-la per aconseguir diners; fins aquí tot perfecte. Però ... saps quin és el preu al qual has de vendre'l? Saps quants diners has de demanar per el teu article usat? Què has de tenir en compte a l'hora de posar un preu de venda? ...
En el post d'avui volem donar resposta a aquestes i altres preguntes, de manera que et mostrarem uns senzills consells perquè puguis calcular el preu al qual has vendre un producte de segona mà.
CALCULAR EL PREU DE VENDA
Establir el preu al que anem a vendre un producte usat, no ha de ser una tasca que haguem de prendre'ns a la lleugera. El mercat de segona mà està en auge i cada dia la competència és més gran, per això segons el preu que establim trigarem més o menys en vendre'l (i a un preu bo o dolent). Del que es tracta llavors és de calcular el seu preu de venda òptim i adequat.
Abans de calcular el preu de venda d'un producte de segona mà, hi ha certs aspectes que sempre hauràs de tenir en compte: (aspectes bàsics)
¿Quin producte vull vendre?
No tots els productes són iguals. Hi ha productes que podríem anomenar "estàndard" i altres que podríem englobar dins de la categoria d'antiguitats o col·leccionisme. Haurem d'estar molt atents en aquests 2 últims casos, ja que el seu preu de venda pot incrementar-se moltíssim. Especial atenció a productes rars o concrets.
Plataforma o canal de venda
Has d'escollir el canal que utilitzarà per vendre el teu article de segona mà. En un anunci de premsa (diari o revista), plataforma compravenda internet, botiga de segona mà (física o online)?
Depenent de la plataforma escollida el preu de venda pot resultar diferent. Tingues en compte això a l'hora de calcular el preu de venda.
¿On vols vendre? (Geogràficament parlant)
¿Només al teu barri, a la teva ciutat, al teu país, a l'estranger ....? Pensa que com més potencials compradors tinguis, més gran serà la possibilitat de vendre'l i alhora de calcular un major preu de venda.
Exemple: No és el mateix calcular el preu de venda d'un tallagespa de segona mà si:
a) vols vendre-ho en un barri d'una ciutat on tot siguin pisos i alts edificis (poca probabilitat de venda i preu barat)
b) vols vendre a tot el país, on si que hi ha camps i jardins (major probabilitat de venda i preu adequat)
Despeses d'enviament i transport
Si pagaràs tu els costos d'enviament (transport) hauràs d'incloure aquests en el preu de venda. I si no els inclous en el preu, hauràs de ser conscient que hauràs de restar-los del teu benefici real al vendre-l.
Les despeses d'enviament no són sempre els mateixos. No és el mateix enviar un paquet a 20 quilòmetres que a 900 km. Molt important tenir en compte les despeses de transport si vols enviar alguna cosa a un altre país.
Les despeses d'embalatge també han de ser tingudes en compte (caixa, precinte, farcit per protegir l'article de segona mà, ...)
Reacondicionar el producte
Si abans de vendre el producte, aquest necessites algun tipus de recondicionament (neteja, canvi de peça, compra d'accessori, ...) que té un cost per a tu, hauràs de tenir-ho en compte a l'hora de calcular el preu.
I si aquestes despeses de recondicionament realment no afecten al teu preu de venda, al que si que afectaran és al teu marge de benefici. Per això és recomanable tenir en compte aquest aspecte.
Producte amb garantia
Un potencial comprador sempre estarà disposat a pagar "una mica més" per tots aquells productes de segona mà amb garantia. Si ofereixes garantia hauràs de tenir-ho en compte a l'hora de calcular el preu de venda (sempre podràs pujar el preu "una mica").
Ets seriós a l'hora de vendre? ¿Generes confiança?
Si acostumes a vendre molts productes de segona mà (botiga concreta de segona mà, plataformes tipus ebay, ...) aniràs "creant-te" una fama de venedor bona o dolenta. Si sempre vens productes en bon estat i d'una forma correcta, això generarà una confiança positiva al possible comprador. Sense cap dubte, això també influirà en calcular el teu preu de venda (pot ser una mica més elevat).
Un cop explicades aquestes recomanacions bàsiques, haurem de centrar-nos en els aspectes concrets de cada producte. A la segona part d'aquest post analitzarem tot allò que afecta de manera directa a l'hora de calcular el preu de venda d'un producte de segona mà.
Recorda que a Re-Nuevo estem especialitzats en la compra de productes de segona mà i com sempre al millor preu. Et convidem a visitar la nostra botiga online (www.renuevo.cat), on podràs vendre qualsevol cosa que ja no facis servir d'una forma fàcil, ràpida i còmoda.
Com sempre a Re-Nuevo, la teva botiga professional de segona mà.
David
Altres posts relacionats:
Consells per vendre productes de segona mà per internet
Trucs per vendre un producte de segona mà al millor preu
Com fer un bon anunci de segona mà (Part 1) i (Part 2)