El retorn al luxe. Joies dels anys 50 (1950 - 1965)

El retorn al luxe. Joies dels anys 50 (1950 - 1965)

Clic aquí per visitar la nostra joieria.

Si retrocedim a inicis de 1950, ens trobarem amb una economia en auge, una sensació de gran optimisme i eufòria a causa de la ja finalitzada II Guerra Mundial.

El retorn al luxe es va veure liderat pel disseny de joieria, amb un augment de la classe mitjana alta, que es caracteritzava per la seva cada vegada més gran sofisticació, assedegada de materials costosos com els diamants, i les pedres precioses grans i acolorides.

Són joies d'un període que reflecteixen prosperitat i una mica de conservadorisme, fent l'èmfasi en diamants, diamants i més diamants. En part, es deu a l'aportació que Hollywood va aconseguir posant l'accent en la importància de lluir joies en pel·lícules com Gentlemen Prefer Blondes amb Marilyin Monroe (1953), on apareix l'icònic nombre musical "els diamants són el millor amic de les noies" i Breakfast at Tiffany 's amb Audrey Hepburn (1961) que va popularitzar a la signatura novaiorquesa com mai abans.

LA REVOLUCIÓ DELS DIAMANTS

A més del suport d'estrelles de Hollywood i campanyes publicitàries, com la llançada per De Beers amb l'eslògan "un diamant és per sempre", així com el disseny de roba pensat expressament per lluir i deixar entreveure l'extravagància de cada joia, mitjançant per exemple camises que acabaven a la "longitud de la polsera". Els collarets curts s'exhibien al costat de escots oberts i butxaques pensats per portar un grup de fermalls. A la nit, el Martini semblava haver-se inventat per resplendir amb el fidel anell de còctel sostenint, en una època on havien de combinar-se tots els complements, des les bosses i sabates fins a les mateixes joies.

Groc, xampany, crema, cafè, llimona i gris, són només alguns tons de perles que, tot i la immensa popularitat dels diamants, també van prendre impuls a mitjan el segle passat. Llavors, adornaven impecablement vestits negre atzabeja durant la nit i conjunts de dia. Les perles també van evocar a qui després seria princesa de Mònaco, Grace Kelly, i es van convertir en un accessori gairebé obligatori.

Les dones anhelaven vestir apropiadament per a cada ocasió. Els llargs anys de privacions durant la II Guerra Mundial, havien implantat l'anhel pels luxes, la moda i el enlluerni perfectament combinats.

Com sempre a Renuevo, la teva joieria en línia de segona mà.

Galit

Altres posts relacionats:

Joies que van trencar el que estableixen els Anys 20

Joies d'Or de segona mà

Contacta'ns

Si ens contactes en relació amb una compra, tingues el teu número de comanda a mà.
Envia'ns un email
Contacta'ns per correu electrònic
contacte@renuevo.es
Per telèfon
De dilluns a divendres, de 10h a 19h
A través del Xat
El trobareu a la part inferior dreta d'aquesta pàgina
Omple el formulari
Nosaltres ens posarem en contacte amb tu
Anar al formulari
Product added to compare.